ウレシパモシリ | New 天の邪鬼日記

New 天の邪鬼日記

小説家、画家、ミュージシャンとして活躍するAKIRAの言葉が、君の人生を変える。

レラ
やばいよ、もう絵本が止まらないね。
2日間で10冊分できあがった。
1冊の小説を書くのに1年くらいかかるのに、1日5冊ペースって狂気の沙汰だ。
なんでアーティスト50人分くらいの作品がひとりでつくれるのだろう?
その答えはかんたん。

オレが創ってないからだ。

アキラおまえもか!(笑)
って言っても、「現代のベートーベン」じゃないので、ご安心を。
オレの場合は、なんでも受信してしまう超高性能パラボラアンテナと膨大経験ボキャブラリー翻訳機である。
赤ちゃんや妊婦さん、子供から老人、サムシンググレートから死者の声まで、あらゆるものとつながってしまう。
まあつながるだけなら、恐山のイタコでも精神病患者でもできるが、翻訳はむずかしい。
翻訳機の性能は経験のボキャブラリーの数に比例する。
メジャー歌手や小説家やチャネラーたちが翻訳すると、ねじまがったり、こじんまりとまとまったものしかできないのは、経験のボキャブラリーが少ないからである。
いい人人生だけをやってきたやつは、「愛は世界を救う」とか「さよならはフレンチキッスのあとで」とか「ポジティブ虫歯製造機」みたいな作品しかできないのよ。

まあいいや、ブログ書いてると、絵本が書けないから。このへんでやめとこ。
とにかく創作のコツは、いかに自分をからっぽにして、謙虚に耳を澄ますかだよね。
そうすればきみは「すべてのものとつながっている」と気づくはずだ。
わたしたちは世界という「ひとつの命」を生きている。



「ウレシパモシリ」

わたしは大地 わたしは大空
わたしは月 わたしは太陽
わたしは花 わたしは鳥
そしてわたしはあなた

ふたつの道を目の前にして
自分自身が迷ったときは
道ばたの石をめくってごらん
そこにわたしがいるから

自分で積んだ不幸の壁に
閉じこめられておびえる夜は
星を見あげて話してごらん
そこにわたしがいるから

わたしとあなた へだててる線が消えてく
わたしたち 同じ愛から生まれた

わたしは涙 わたしは笑顔 わたしは孤独
わたしは怒りわたしは許しわたしは祈り
そしてわたしはあなた


人が怖くて自分がいやで
動けぬくらいすくんだときは
年老いた木にさわってごらん
そこにわたしがいるから

やさしさゆえに人になじられ
愛するゆえに身を引いた夜は
ひとり鏡をながめてごらん
そこにわたしがいるから

わたしとあなた それぞれのエゴを超えてく
わたしたち 同じ愛から生まれた

わたしは試練 わたしは学び わたしは光
わたしは命 わたしは愛 わたしは神
そしてわたしはあなた


親を亡くして友をなくして
愛する人を失ったとき
吹きくる風を感じてごらん
そこにわたしがいるから

病の床で定めを呪い
死の足音におびえる夜は
自分の胸にさわってごらん
そこにわたしがいるから

わたしとあなた 抱き合えばひとつに溶ける
わたしたち 同じ愛から生まれた

わたしは大地 わたしは大空 わたしは月
わたしは太陽 わたしは花 わたしは鳥
そしてわたしはあなた

わたしは涙 わたしは笑顔 わたしは孤独
わたしは怒りわたしは許しわたしは祈り
そしてわたしはあなた

わたしは試練 わたしは学び わたしは光
わたしは命 わたしは愛 わたしは神
そしてわたしはあなた

祭壇

Ureshipa moshiri(the mother earth)
1
I am the mother earth
I am the father sky
I am the grandma moon
I am the grandpa sun
I am the brother bird
I am the sister flower
And do you know what? I am you

In front of two roads
You 're wondering either road
Here is a right way ?
There is a wrong way?
You can ask me anything
Turn a stone by the roadside
You will find me. I will be there

The wall of misery that you piled on
Now you are confined
Frightened at the dark night
You can tell me anything
looking at the stars
You will find me. I will be there

Look at me look at you see?
The border will fading away
I'll tell the truth
so We were born from the same one love

I am the sad tears
I am the sweet smile
I am the loneliness
I am the anger
I am the forgiveness
I am the prayer
And do you know what? I am you
2
you’re afraid of others
You don’t like yourself
You can blame yourself
When you froze not to move
You can touch me gently
The old big tree
You will find me.I will be there

You are taunted in person
Because of kindness
You had to say godbye
because you love her
You can see me Clearly
Some of the mirrors
You will find me.I will be there

Look at me look at you see?
We go beyond the ego of each
I'll tell the truth
so We were born from the same one love

I am the ordeal
I am the learning
I am the ligh
t I am the life
I am the love
I am the God
And do you know what? I am you

3
you lost your parent
you lost your friend
you lost your lover
you lost the meaning of life
You can feel my Silence
the wind blowing coming
You will find me.I will be there

You curse your destiny
You curse your God
You’re frightened to death on the bed of the heavy disease
You can feel my healing
when you touch your breasts
You will find me.I will be there

Flowers and animals and bird
We have different body and life
But we living one big life of something great

I am the mother earth
I am the father sky
I am the grandma moon
I am the grandpa sun
I am the brother bird
I am the sister flower
And do you know what? I am you

I am the sad tears
I am the sweet smile
I am the loneliness
I am the anger
I am the forgiveness
I am the prayer
And do you know what? I am you

I am the ordeal
I am the learning
I am the light
I am the life
I am the love
I am the God
And do you know what?
I am you

ライブスケジュール
幻冬舎文庫「COTTON 100%」発売記念AKIRA絵画販売中(No1.2.3.5.8が売れたので残り5点早い者勝ち)
著作ページ
CDページ
AKIRAライブの作り方