本日の息子による晩御飯ルンルン

オレンジページのレシピで
牛肉のすき煮丼



牛蒡多めで美味しゅうございましたラブラブラブ


「牛蒡って英語でなんて言うんだろー?」
って聞いたら、調べてくれました。

burdock



My son made beef-sukinidon for dinner .

He used beef,onion,burdock and eggs to make this food.

He used burdock first time.

But he said " it was easy,I can cook it in about 20 minutes."

It was delicious.

I'm happy.

I want him to make this again.



英語で、こんな感じかな。

あってるかな。

息子にも伝えてみました。


今は、Google翻訳とか、英会話質問サイトで調べながらだけど、
これが親子でスラスラ出てくるようになるぞールンルン