光の存在 | Kenaz光(ひかる)の占いブログ

Kenaz光(ひかる)の占いブログ

タロットや西洋占星術などの占いの事やスピリチュアルな事を書いていきたいと思います。





毎月 最後の日曜日は過去に転載したスピリチュアルなメッセージを転載しています。








※前半は英文で後半が日本文です。






Our deepest fear is not that we are inadequate.
Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
It is our light, not our darkness, that most frightens us.
We ask ourselves, who am I to be brilliant, gorgeous, talented, and fabulous?

Actually, who are you not to be?
You are a child of God.
Your playing small doesn't serve the world.
There's nothing enlightened about shrinking so that other people won't feel insecure around you.

We are all meant to shine, as children do.
We are born to make manifest the glory of God that is within us.
It's not just in some of us, it's in everyone. And as we let our own light shine, we unconsciously give other people permission to do the same.

As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others.

by Marianne Williamson




※たくさんの人たちの日本語訳を参考にKenaz光が文章を創作したものなので英文と文章は必ずしも一致しないです。







私たちが恐れているもの、それは自分の無力さではありません。


私たちが恐れているもの、それは自分には計り知れない力がある、ということです。


私たちが恐れているもの、それは光であって、闇ではありません。




私たちは自分に問いかけます。


「私が素晴らしい人間で、光り輝く存在なんてことはあり得ない」




本当にそうでしょうか?
そうであってはなぜいけないのでしょうか?




私たちはどんな存在にでもなることができます。


私たちは光の存在なのです。




自分を過小に評価し遠慮することは、
世界のためになりません。


周りの人に気を遣って何もしないのは、誰にも何も与えないことなのです。


私たちは誰でも、子供たちのように光り輝くことができます。


私たちは、自らの内にある神の栄光を現すために生まれてきました。


それは限られた人々のものではなく、すべての人の内にあります。




私たちが内なる光を輝かせる時、それは他の人たちの光をも輝かせることになります。


私たちが自分自身の恐れから解放される時、私たちの存在そのものが他の人たちを解放することになるのです。