We made cookies today!

子供の英語は大人と違います。Children sometimes speak differently than adults do.

 

ここでアメリカ育ちの子供なら時々出てくる単語を紹介します。

DIBS

 

Dibs! 速物がち→私が(先に)やる。私が先に使う。

子供が2名以上いる場合使います。

 

例えば:

例1。

Mom: We only have one bike for you to share.

自転車を一個しかないのでみんなで使って!

Kid: Dibs on going first. 僕は先にやる。

Kid 2: Dibs on going second. 私は次にやる。

 

例2。

Who wants to do it first? 誰が先にやりますか?

Kid: Dibs! 僕がやる。

 

例3:

Who will shape the cookies? クッキーの形作りは誰がやりたい?

Kid: Dibs!

 

Dibsを先にいった子供が早物がち。

 

I hope you can remember this simple phrase. It is very common for American children to use!