盆踊りへの出店 | 宇宙と地球とつながり、本質を生きよう*レイキ*音*色ケアンズケワラビーチ発

盆踊りへの出店

盆踊り大会に出店させていただき、今年もケアンズや日本の方々がお寄せくださった日本小物など手作り作品を販売させていただきました🙏

声かけてくださったり、寄ってくださったり、募金など様々な形でご協力くださった皆様の温かいお気持ちに感動でいっぱいでした🥺ありがとうございました🙏

朝一に行って、私達のテントへ。



日本人会さんのサポートと共に

テーブルを運んで来ることができました。



311から12年。 
福島から参加してくれた子供達に、活動について、色々聞いたりしていました。


当日の展示ボード






12年たっているからこそ続けていってほしい。
放射能水の問題も解決していないし、他にも色々ある。

これは福島だけの問題でなく、世界中の人々が一緒に考えていくことだと思う。

311をよく知らない小さな子供達にもきちんと語り継いで、同じ失敗を繰り返さず、皆で安全な未来を築いていきたい。

そのために私達卒業生が協力できること一緒にさせてください。

ーーー

ケアンズで自分らしさと夢を応援してもらえた。辛いときにもケアンズ でのことを思い出して、乗り越えられている。

大切な場所であり、このプロジェクトを続けていってもらいたい。

などなどーの声が届き
励まされていました😭


高校時代の友達の子にバッタリ再会。




としさんリハーサル




じゅんこさんと💛


朝から手伝ってくれた皆と。




いつも一緒に出店してくれてたゆきさんと。


ゆきさん差し入れありがとう。


お隣の想いを届けるブースのあんなちゃん&さりちゃん


皆さんありがとうございます。


歌が素敵で見に行った!








美穂さん、カルピス差し入れありがとう!


たくさんの方々の温かさに感動でした🥺



そして、この日のチャリティブースでの
集計は、

売上$919 と募金$ 124.10をあわせて
合計$1043.20になりましたことをご報告させていただきます。
本当にありがとうございました。

子供達と一緒に、笑顔いっぱいの未来を繋いでいけるよう大切に使わせていただきます🙏

また活動のボランティアくださる方も募集しています。活動に興味ある方
こちらにDMか、smilewithkids8@gmail.comまでご連絡ください。

We participated in the Bon Odori festival, and this year too, we were able to meet many people. 

We sold handmade Japanese items and crafts donated by Cairns and Japanese individuals. We really appreciate it.

We were moved by the warm gestures of everyone who approached us, visited our booth, and contributed in various ways, including donations. Thank you very much.

12 years since 311. We interacted with children who joined us from Fukushima and asked them about our activities and their opinion.

This is feed back from some students.
It's important to continue this project because 12 years have passed. The issue of radioactive water hasn't been resolved, and there are still various challenges. 
This is not just Fukushima's problem; it's something people around the world should think about together.

Even young children who don't know much about 311 need to be informed properly. We want to pass on the story so that we don't repeat the same mistakes and build a safe future together. 

We want to contribute to this.

ーーー

We received support in Cairns to be ourselves and pursue our dreams. Thinking about Cairns during tough times helped us overcome challenges. It's a special place and people, and we hope this project continues.

--------

and more...

We've heard voices like these, which encouraged us and would like to think what can we do?

Now, for the  Bon odori charity booth's total, the sales were $919, and donations amounted to $124.10, making a total of $1043.20. 

Thank you very much for support.

We're also looking for volunteers for our activities. If you're interested, please contact us via DM or at smilewithkids8@gmail.com.

Thank you very much.

Cairns Japan Bon Dance Festival ケアンズ盆踊り大会を開催くださった日本人会さん関係者の皆様、本当にありがとうございました。笑顔溢れる素晴らしいイベントでした。

感謝と共に🌈