Custom order / オーダーメイド(ミニチュアピンシャー) | TrueStyleLab. -Wool Sculpture-

TrueStyleLab. -Wool Sculpture-

主に羊毛、樹脂粘土などを使用し、生物をモチーフに究極のリアリズムを追求した完全オリジナル造形アートを生み出しています。単にリアルを追求するだけではなく、フレームでの独自なアレンジやいけばなのスキルから線を活かしたオブジェなどモダンなアート作品を提供します。

まだまだ寒い日も続きますが、その中でも春らしさがちらほらチューリップピンク晴れ


Although still a little cold in Tokyo, it feels that spring is just around the corner.

さて、今回はかなりお時間をいただいてしまいました、オーダーメイドのご紹介。フレームシリーズです。

To celebrate I am presenting my latest custom order.



こちらがモデルとなった、ミニチュアピンシャーのシャネネちゃんですドキドキ

本当に綺麗なお顔立ちと可愛らしい表情で、見ていてとっても癒されましたラブラブ


The model is Shanene, a miniature pinscher. She has a really beautiful face and cute expression, the photos of her make me smile very much.

※オーナー様に掲載の承諾を得ております。当ブログに掲載されている画像等の無断転載はご遠慮下さい。


※ Reproduction or appropriation of all images from within this site is prohibited.


最初はアクセサリーもこちらで代用する予定でしたが、せっかくなのでシャネネちゃんと同じ物をお使いになりたい!とのご要望で後日お持ちのアクセサリーを送っていただきました。

基本はボールチェーンにリングのタイプとさせていただき、レイはフックを付け、取り外しできるようにしてみました。


Initially, I was going to prepare and make the all of the accessories my self, but after the owner saw how lifelike the draft was she asked if I could use the same accessories as Shanene wears at home. She ordered and sent them to me so I could complete the project just as she wanted.

The basic style is with the ring and the ball chain, the lei, a cute Hawaiian flower necklace sent by the owner, can be removed with hooks.




よく見えない部分もきっちり手を加えております。


Even the hidden parts are made is detail.






オーナー様には随分とお待ちいただき、そして何度もやりとりをさせていただきました。やっと完成した際には私自身も本当に達成感がありました合格

お手元に届き、実物と対面された際には、笑顔で喜んでいただけますようにニコニコ


It took long time to complete and I had contact with the owner many times to make this one absolutely perfect. I really hope she will be happy and smiling when she receives it.






左矢印今日もポチっと一票お願いしますドキドキ Please click the banner to vote me


にほんブログ村