今日も1日お疲れ様です。

有澤一華です。




今日は東海市芸術劇場でコンサートがありました!!!



来てくださった皆さん応援してくださった皆さん、ありがとうございました〜




はぁ楽しかった




今日の楽屋の一コマ




可愛すぎ〜るね




MCでもお話ししました通り、

楽屋で大好きなピアニストさんの愛の夢を聴いていました。



その大好きなピアニストはフジコ•ヘミングさんです。




フジコ・ヘミングさんは私に”音を伝える力”を教えてくださいました。




フジコ•ヘミングさんの愛の夢は何度聞いても何度聞いても涙が出て、胸が締め付けられます。


フジコ・ヘミングさんが奏でる音楽には、

一音一音から伝わる”曲の物語”があり大好きでした。


まさに音楽そのもの。



私の中で、今日の公演は音楽をお客さんに伝えたい、私達が奏でる音楽の世界に連れて行きたいと思っていました。




伝わったかな。

うーん。



いや、まだまだまだまだまだだな。。。私!




絶対一回入ったら抜け出せない音楽の世界作ります。

 



次は立川で待ってます!

楽しみにしてて



As I told you in the MC today


I was listening to my favorite pianist's  Liebesträume in the dressing room



My favorite pianist is Fujiko Hemming.


She taught me the power of sound.





I can hear her Liebesträume over and over again, and it brings tears to my eyes and tightens my heart.



The music played by her is a "story of the song" that is conveyed in each note,



It is music 



In my mind, I wanted today's performance to convey the music to the audience, to take them into the world of the music we play.




I wonder if the audience got the message.

Hmmm.



Well, I still have a long way to go...!



I will definitely create a world of music that you can't get out of once you enter.

 



I'll be waiting for you in Tachikawa next time!