浅草観光文化センターでの公演2019 | 影絵劇団オリオンのブログ

影絵劇団オリオンのブログ

HPはこちらです↓
http://kageeorion.jimdo.com/

先日の9月14日に浅草観光文化センターで影絵の上演をさせていただきました。

今年は「月のうさぎ」と新作の「かぐや姫」を日本語と英語で上演させていただきました。手影絵のコーナーでは、小さなお客様が実際にスクリーン裏で手影絵にチャレンジして下さり、たくさんの拍手をいただいていました。




「面白かった」「綺麗だった」「日本文化ってやっぱりいいなと思った」など、様々な感想をいただきました。たくさんのお客様にお越しいただき、ありがとうございました!





On September 14, the other day, we performed a shadow play at Asakusa Cultue Sighteein Center. This year we performed “Moon Rabbit” and the new “Princess Kaguya” in Japanese and English. In the show, a small girls actually challenged shadow pay on the back of the screen and received many applause. There were various impressions such as “It was interesting”, “It was beautiful”, “I thought Japanese culture was still good”. Thank you for coming !