Sion 『Comedy』 歌詞 和訳 | K-POPに染まる日々

K-POPに染まる日々

韓国語勉強を兼ね、お気に入りの曲を意訳をまぜながら和訳させていただいています。
和訳の二次使用のご相談はTwitterのDMなどからお願い致します。

시온 - Comedy
album 『love』 2022.07.23
作詞・作曲・編曲:시온

▼ 시온 (Sion) - comedy MV ▼



歌詞

Tell me the name of the comedy show
教えてくれ あのコメディーショーの名前を
That we used to watch
僕らが齧り付くように見ていたあの番組
Cause that is the only memory
それだけ覚えていれば
I can think of not losing it all
これ以上何も失うことはない
Are you still afraid?
まだ怖いのかい?
That I would spoiler and you’d be sitting there like a fool
僕がネタバレして、君は馬鹿みたいに座ってなきゃいけない状況が
Oh, you don’t need to
そんなこと心配しなくていい
I didn’t watch the new episode
まだ最新話は見てないよ
To watch it with you
君と一緒に見るためにね

No way
ありえない
Tell me this is just a part of a comedy TV-show or a prank?
コメディーショーかイタズラか その類いなんだろ?
You told me that we’ll only have to laugh
僕らはただ笑ってればいいって言ってたじゃないか
My eyes are sweating in regret
後悔で僕の目から溢れる涙
So please explain
なあ 説明してくれよ


Just cut the head and put it on a wall
頭を切って壁に掛ける
Like a hunted deer
狩られた鹿のように
And maybe one day you will sell it away
そしていつか君は売り払うんだろう
To a puppeteer
操り人形師に
He’ll make me a puppet for a comedy show
彼は僕を操り人形にするんだろう コメディーショーのために
Kids will love my scent
子供たちは僕の香りを好きになるだろうけど
But they will not notice that everything they smell
きっと気づけやしない 自分たちが嗅いだのが
Is a piece of broken love
破れた恋のかけらだなんて

No way
ありえない
Tell me this is just a part of a comedy TV-show or a prank?
コメディーショーかイタズラか その類いなんだろ?
You told me that we’ll only have to laugh
僕らはただ笑ってればいいって言ってたじゃないか
My eyes are sweating in regret
後悔で僕の目から溢れる涙
So please explain
なあ 説明してくれよ

Oops, I did it again
ああ、またしくじった
If they don’t let me play
ショーを止めたら
They All Go Away
みんな離れてく
Hey, we’re friends ‘til the end
なあ、僕ら永遠に友達だろ?
Be mine or it ends
僕のものになろうがこの関係を終わらせようが
You just can’t keep a good guy down
君の隣にまともな相手が座ることはない