Sion 『Cutlery Collector』 歌詞 和訳 | K-POPに染まる日々

K-POPに染まる日々

韓国語勉強を兼ね、お気に入りの曲を意訳をまぜながら和訳させていただいています。
和訳の二次使用のご相談はTwitterのDMなどからお願い致します。

시온 - Cutlery Collector
album 『love』 2022.07.23
作詞・作曲・編曲:시온

歌詞


Don't come near cause your atmosphere
近寄るな お前の雰囲気は息が詰まる
Trims my hair yeah, like you shorn a lamb
お前はまるで羊の毛を刈るように俺の髪を整える
Your words pierce through my stainless steel
ステンレスを貫くようなお前の言葉
Iron stench over you prevail
鉄の悪臭がお前を支配する
Twisted wishes that made me die
俺を死なせた歪んだ願い
Broken Mirrors that left behind
残された壊れた鏡
Shards distorting the truth to lies
真実を嘘へと歪ませた破片
Bloody cuts turning pain to life
痛みを生き甲斐へと変える血に塗れた切り傷

Cutting me open and switching my insides
俺を切り裂いて中身を取り変えて
Don't make me an avatar girl just let me die
アバターになんかにしないで 死なせておいてくれ
And they all say that I have changed
どいつも口を揃えて俺が変わったって
But oh, nobody knew why
でも誰一人として理由は知らないんだ
They you're a cutlery collector
お前はナイフコレクター
You cut open my mind
俺をこの世界に引き出した

You're a cutlery collector needles all over you
お前は針で武装したナイフコレクター
Stitching my heart, but my body is bruised
心臓を縫われても体はアザだらけだ
You can control my brain
お前に脳を操られ
I'm dumb, I'm numb, got no clue
馬鹿みたいになす術もなく呆然として
That I'm sitting inside an iron maiden hugging me to
アイアンメイデンの胸の中で自分を抱きしめているんだ


Chopped off heart that is served on plates
切り刻まれた心臓を皿に盛り付ける
You keep eating all of my veins
お前は俺の血管を全て平らげ
Drinking blood out of all my pores
全ての毛穴から血を吸い尽くす
Jesus save me and all the poor
主よ 俺と全ての貧しい人々を救いたまえ
Victims of the devil in disguise
変装した悪魔の生贄達
One's believing in these mermaid lies
人魚の嘘を信じた人間は
Let us cut their fins in half
ヒレを半分に切り
Eat them raw and repay these lies
生のまま食べ この嘘に報いよ

Cutting me open and switching my insides
俺を切り裂いて中身を取り変えて
Don't make me an avatar girl just let me die
アバターになんかにしないで 死なせておいてくれ
And they all say that I have changed
どいつも口を揃えて俺が変わったって
But oh, nobody knew why
でも誰一人として理由は知らないんだ
They you're a cutlery collector
お前はナイフコレクター
You cut open my mind
俺をこの世界に引き出した

You're a cutlery collector needles all over you
お前は針で武装したナイフコレクター
Stitching my heart, but my body is bruised
心臓を縫われても体はアザだらけだ
You can control my brain
お前に脳を操られ
I'm dumb, I'm numb, got no clue
馬鹿みたいになす術もなく呆然として
That I'm sitting inside an iron maiden hugging me to death!
アイアンメイデンの胸の中で自分を抱きしめ死んでいくのさ!


People think I'm crazy
周りは俺が狂ってると思ってる
cause they see a puppy smile
俺の子犬のような笑顔を見て
Oh, they overlooking the wolf that is stuck inside
俺の中に隠れたオオカミを見落としてる
Bruises on my wrist they say I hurt myself, but I
あいつらは俺の手首のアザが自傷の痕だって言うけど
Know that it's a bite
それが噛み跡だって知ってるのは俺だけ

You can control my brain
お前に脳を操られ
I'm dumb, I'm numb, got no clue
馬鹿みたいになす術もなく呆然とする
You can control my brain
お前に脳を操られ
I'm dumb, I'm numb, got no clue
馬鹿みたいになす術もなく呆然とする
You can control my brain
お前に脳を操られ
I'm dumb, I'm numb, got no clue
馬鹿みたいになす術もなく呆然として
That I'm sitting inside an iron maiden hugging me to death!
アイアンメイデンの胸の中で自分を抱きしめ死んでいくのさ!