゜+。(*′∇`)。+゜『。健ちゃん。。ずーっと一緒。。ずーっと大好き。。』。 | 蛍の翼を捜してます

蛍の翼を捜してます

人生は分からないが一番面白い♪






一月二日 









今年初めに。。




今年初めだからこそ。。





2 January
At the beginning of this year. .
Only because the beginning of this year,






わたしの気持ちを正直に。。綴りました。。



大好きなみなさんに。。ちょっぴり宣言して。。



ちょっぴり。。がんばろぅ~っと想います。。




I was spelling my feelings honestly.
After it's declared on dear everyone.
I think I'll exert myself a little.








                      真夏の果実




今日は

。。愛しの弟。。

健ちゃんの。。月命日です。。

急に。。突然の。。お別れとなってしまった

あの日から。。


十六年と十一ヶ月が。。経ちました。。




経ってしまいました。。



It is a month anniversary of a death of dear younger brother Ken today.
Suddenly, it has been a sudden farewell.
From that day.
Sixteen years and eleven months have passed.








月命日の日は。。

いつも心静かに。。

心穏やかに。。

過ごします。。
(*´ー`*)。




On the day of the moon anniversary of a death,
I always spend a heart calmly.







健ちゃんが大好きだった。。おせちをね。。

心を込めて。。一品一品。。手作りしました。。

健ちゃんも家族みんなで。。ほっこり気持ちで過ごせるように。。

体に優しいお味に。。仕上げました。。


I cooked the New Year dishes which Ken loved one by one heartily.
I finished it in the taste that was kind to a body so that Ken and whole family could spend it with a warm feeling.





健ちゃん。。

おなかいっぱいになれた。。かな。。。




ken...
Are you full ?





健ちゃん。。

寂しくなく。。

笑顔で一緒に。。

過ごしてる。。かな。。



ken...
Are you not lonely ?
Do you spend it with a smile together?








健ちゃん。。



来月の。。二月二日の命日で。。

十七年間……。。長い間……。。

ずっと。。逢えていない。。ね。。


On an anniversary of a death of February 2 of next month
While, for 17 years, it is long
I can't meet you all the time.





ちょっぴり。。やっとね。。

わたしの気持ちの整理が出来てきた。。感じがします。。

すごくすごくすっごく。。

寂しい気持ちは。。

変わらないけれど。。

この切なさは。。

わたしの命がつきるまで。。


At last I feel that I was able to arrange my feeling
Though it does not change,
as for the very lacking feeling,
as for these sadness and painfulness,



もぅ……。

埋まる事はあり得ないです。。



it is impossible to be already buried until my life runs out.


だからやっとね。。

諦めがついてきました。。


So at last…
I accepted.


やっと。。

やっと。。

居ないことを理解出来てきました。。


At last I was able to understand that there was not him.









『。。今年からはね~。。健ちゃんを想う時は。。
  優しい照れた笑顔を。。想いだします。。』



『。。今年からはね~。。健ちゃんを懐かしむ時は。。
  楽しかった出来事を。。想いだします。。』


When I think for Ken from this year, I remember a gentle embarrassed smile.
When I miss Ken from this year,
I remember a fun event.



大好きなみなさん。。


どうか見守ってください。。ね。。

よろしくよろしく。。お願いします。。
(*´ー`*)。。


Dear everyone
Please watch over me.
I really appreciate it.







。。。大好きなみなさまが。。。
。。。心穏やかで素敵な時間を。。。


。。。お過ごしできますように。。。


Dear everyone,
I hope you can spend a peaceful nice time .





『雨と雪。』。


ami to uki



原作 :  雨と雪
Original work : ametoyuki


英語監修 :  ゆりか 
English supervision :yurika


絵・編集 :  舟木
Picture and editing : funaki