YouTubeチャンネル『HIP HOPで学ぶ英語』で曲全体の歌詞を扱いましたので共有です。

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lyrics & Translation

[Verse 1]

Just hung up the phone and I

Could already tell that you're comin' home intoxicated, ooh

So you better take your time with me

'Cause I remember last time you wouldn't make love to me

電話を切って すぐ

君がベロベロで帰ってくるのが分かった

俺と時間を過ごそう

前回は俺とメイク・ラブしようとしなかったよな

 

Then you fell fast asleep (I hope you niggas sleep)

Wouldn't even talk to me, no

Say— Say I'm so crazy, baby (I'm so crazy)

それからすぐ眠りに落ちて(お前ら寝ろよ)

俺に話そうともしなかった

ほら 俺はすごくクレイジーなんだ ベイビー(俺はすごくクレイジー)

 

 

[Chorus]

I wanted you to race my mind, I got the keys

Please, for me

Since you're comin' home intoxicated, oh

For me, please

I wanted you to race my mind, mind

君に俺の心のギアを入れてほしかった 鍵ならある

お願い 俺のために

君はベロベロで帰ってくるんだから

俺のために お願い

君に俺の心のギアを入れてほしかった

 

 

[Verse 2]

They said you got high as the sky

Up all night just dancing, huh

I hit you like "Please come home to me" (Come home to me)

But you're not understanding, no

空を飛ばんばかりにハイになったんだってね

夜通しただ踊って

「俺の居る家に帰ってきて」と連絡しても(俺の居る家に帰ってきて)

理解してくれなかった

 

You gon' make me beg, make me plead (Plead)

I wanted you to race my mind, I got the keys

I just figured you could make time for me

Since you're comin' home intoxicated, oh, yeah

君に俺は請い願う

君に俺の心のギアを入れてほしかった 鍵ならある

君が俺のために時間を作ってくれると分かった

ベロベロで帰ってくるわけだから

 

 

[Bridge]

Race my mind, I got the keys, please

心のギアを入れて 鍵ならある お願い

 

 

[Verse 3]

Picture me rolling through downtown in a A4

Picture my signature on a pair of some J 4s

Picture me carin' what niggas sayin' on Wi-Fi they don't pay for

Knew I needed love, but I think I value the hate more

想像して 俺がAudi A4でダウンタウンを流してるのを

俺がエア ジョーダン 4にサインするのを

奴らが自分で払ってもいないWi-Fiで言ってることを気にかけるところを

俺は愛を欲してた でもヘイトを気にしすぎたんだ

 

To push towards things that I prayed for

Retrograde energy shifts are what I was made for

And don't you dare hit me back with no "K, sure"

Soon as I tell you that you the one I would wait for

俺が願った物事に向かって進むあまり

逆行するエナジーの転換は俺に任せて

頼むから「おっけ 分かった」なんて返信しないで

君のためなら待つって俺が言ったときに

 

You too saucy, too flossy, you moved in and moved off me

All to be with niggas who just startin' to move bossy

Maybe I just handled you too softly

Them boys got no Kelis in they blood

君はあまりに輝いてる 俺の心に入り込んで出ていって

ボスっぽく振る舞い始めたばかりの奴と一緒になった

俺は君をソフトに扱いすぎたかな

奴らの血にはケリスが流れてない

 

If your whole heart wasn't in it, I know a piece of it was

Posted that pic you sent me, it wasn't recent enough

How I'm supposed to wife it? You not Ayesha enough

You love getting T'd up

心のどこかでは考えていたでしょ

俺に送ってくれた写真をポストして そんな最近のじゃなかったよね

俺にどう君と結婚しろと? 君はアイーシャ具合が足りない

バカ騒ぎが好きで

 

Love showin' the cakes, you know that they eat it up

Love touching the road as soon as it's heatin' up

Invited you over, you said that you showin' up

All them spelling mistakes, I know that you drunk as fuck

All them other mistakes, let's let it be what it was

金(ケツ)を見せびらかすのが好き 奴らの思う壺だぞ

外で何かあれば出ていくのが好き

君を誘った時 来るって言ったよな

スペルミスばっかりのテキスト クソ酔ってるんだろ

他の間違いは…そのままにしておこう

 

Them niggas just can't understand it

I want you to change my mind, I'm praying you pulling up

Know who you be around, I know that they teaming up

Telling you you better off leavin' me in the dust

奴らは理解できない

俺の心を変えてくれ 君が来ることを祈ってる

つるむ相手には気をつけろよ 奴らときたらグルになって

俺のことなんか放っておけって言うんだから

 

 

 

 

Words & Phrases

  1. tell that S V ...: …だと分かる
     

  2. intoxicated: 酔っ払った、ハイになった
     

  3. fall asleep: 眠りに落ちる
     

  4. race: 〈エンジンなど〉をふかす
     

  5. hit: …に連絡する
     

  6. beg: 請う
     

  7. plead: 嘆願する
     

  8. figure (that) S V ...: …だと考える、理解する
     

  9. A4: Audi A4
     

  10. J 4: エア ジョーダン 4
     

  11. push toward: …に向かって進む
     

  12. saucy: ソーシーな
     

  13. flossy: キラキラした
     

  14. bossy: ボスっぽい
     

  15. T'd up: 酔っ払って
     

  16. cake: 金。ケツ
     

  17. touch the road: ストリートに出る
     

  18. show up: 現れる

     

     

Grammar

  1. They said [you got high as the sky/Up all night just dancing], huh
    - 付帯状況の分詞構文
     

  2. I just figured [you could make time for me]/<Since you're comin' home intoxicated>, oh, yeah
    - "you"以下は"figure"の目的語で"that"が省略されている
    - "since"以下は理由を表す副詞節
     

  3. Picture me carin' [what niggas sayin' on Wi-Fi (they don't pay for)]
    - "they"以下は"Wi-Fi"を修飾する関係代名詞節
     

  4. And don't you dare hit me back with no "K, sure"/<Soon as I tell you [that you the one (I would wait for)]>
    - "I would wait for"は"the one"を修飾する関係代名詞節