Art International Zurich 2023 レポート(2/3) | ことばを書に── 目に見えるもの見えないものを作品へ Michiko Sho Art 宙子

ことばを書に── 目に見えるもの見えないものを作品へ Michiko Sho Art 宙子

書と親しみ40年
ブログには【こども書展】を毎年素敵空間で行う『こどもの笑う書教室』(18
年目)の様子、宙子の活動を主に綴っています。
新作はインスタ・FBページ
http://michiko-sho.com/

🤍
(2/3)





Art Works lasted from January 2 to mid-August this year, and I poured my energy into it from morning till night. Compared to that, the three days during the exhibition were a blur, and I can only thank the people I met.

Mr. Nakata, Minister of the Embassy of Japan in Switzerland, took his time to look at my corner, and thanks to him, I was able to explain the works using Japanese culture. The staff of the Sammlung Rosengart in Lucerne, which I visited, even brought his friend.

And it seemed that works and art using Japanese paper and ink like mine were rare. Is this a print? Are you drawing on rice paper? I was often asked. When I showed them a file of my production process and explained it to them, they listened intently.

A woman who said she was doing dance expression approached me, wanting to know the meaning of the work she was interested in. l had a light session for her.

The people I was able to talk to. People who I could not ask their names or talk to, but who looked at my works.

Thank you very much.

I love Zurich !

I look forward to seeing you again somewhere else!

Thank you very much.

Michiko

(Continued on 3/3)






アートワークスは今年1月2日から8月中旬まで続き、朝から晩までエネルギーを注いでいました。それに比べると会期中の3日間はあっという間で(!)、出会った人たちに感謝しかありません。



在スイス日本大使館の公使、中田様はじっくりご覧くださり、お陰様で日本文化を用いている作品説明をできましたし、訪れたルツェルンのローゼンガルト・コレクションのスタッフさんは、ご友人様まで連れてきてくださいました。





そして、私のような和紙と墨を使った作品やアートは珍しかったようです。

これは版画ですか?ライスペーパーに描いているの?と多々聞かれました。制作過程のファイルをお見せし説明すると、皆さん真剣に興味深く聞いてくださった事も嬉しかったです。


ダンス表現をしているという女性が、気になる作品の意味を知りたいと声をかけてきたので、軽いセッションもしました。






お話する事のできた方々。名前をお伺いする事も、話しかけることもできなかった人たちも、多くの方々が立ち止まって私の作品をご覧くださいました。

ありがとうございました。


チューリッヒが大好きになりました!

またどこかでお会いなれる事を
願っています。


ありがとうございました。


Michiko 

(3/3に続く)



https://art-zurich.com



───────
#MichikoShoArt
#unique
#sumi
#japaneseartist 
#creative 
#ARTINTERNATIONALZURICH 2023 
#smartshipgallery