Brian May-Too much love will kill you ペンギンの愛しすぎも | Flash Ahhh!!!

Flash Ahhh!!!

気軽に覗いていってください、好きなことを書いてますが

コメントや読者、大歓迎です^^



それにしても、ブライアンもロジャーも声が良いですよねあし

この曲は、ブライアンのソロ作品なんですが、

フレディがすごく気に入って自分で歌ったバージョンなんかもあるので、

是非チェック♪

聴いていると何だか、胸が痛くなる曲ですね

誰に向けられた曲なのかはわからないんですが、もしかしたらフレディなのかな?

なんて、想うと切ないです、また、こんなに感情のこめられた歌をしあげるなんて

Queenってほんとうに、メンバーひとりひとり興味深い

こんな面白いバンド、最近いないなぁ。。。

そんなことを思う今日この頃でした目

I'm just the pieces of the man I used to be
Too many bitter tears are rainin' down on me
I'm far away from home
And I've been facing this alone
For much too long, ohoo

僕は以前の自分のバラバラの破片にすぎない
たくさんの悲痛な涙が僕に降り注ぐ
故郷からも遠く離れて
ひとりで向き合ってきたんだ
とても長すぎる間 ずっと

I feel like no-one ever told the truth to me
About growin' up and what a struggle it would be
In my tangled state of mind
I've been lookin' back to find
Where I went wrong

誰も僕に真実を教えてくれなかったんだ
成長するという事と、どれだけ苦労をするかって事をね
僕の色々なことがからまって混乱した頭では
振り返ってしまう見つけたくて
僕がどこで間違ってしまったのかを

Too much love will kill you
If you can't make up your mind
Torn between the lover
And the love you leave behind
You're headed for disaster
'cos you never read the signs
Too much love will kill you
Every time

あまりにも多すぎる愛は、君を殺してしまう
君が決めかねているのならね
恋人と置いてきぼりにしてきた愛の間で
引き裂かれてしまうんだ
君は自ら惨事へと突っ込んでいく
だって君はサインなど見ようとしないから
たくさんの愛は君を殺してしまう
いつだって

I'm just the shadow of the man I used to be
And it seems like
there's no way out of this for me
I used to bring you sunshine
Now all I ever do is bring you down, ooohh

僕はただの以前の自分の影
もう僕にはここから抜け出せる道もないようなんだ
以前は、君に太陽の光を運んできていたのに
もう今の僕は、君をがっかりさせてしまうことだけ

How would it be
if you were standing in my shoes
Can't you see that it's impossible to choose
Oh there's no making sense of it
Every way I go I'm bound to lose
Oho oh!

もし君が僕の立場だったらどうしただろうか
選ぶことなんてできないんだって思わないかい
あぁ 意味をみいだすことなんでできない
どうあがいても僕は負けるみたいだ

Yeah, too much love will kill you
Just as sure as none at all
It'll drain the power that's in you
Make you plead and scream and crawl
And the pain it will make you crazy
You're the victim of your crime
Too much love will kill you
Every time

あぁたくさんの愛は、君をダメにしてしまう
間違いなく後には何も残さないのさ
君から力を吸い取ってしまう
君は懇願させて 叫んで 這わせる
痛みは君を狂わせる
君は自分が犯した罪の犠牲者なのだから
たくさんの愛は君を殺してしまうよ
いつだって

Yeah, too much love will kill you
It'll make your life a lie
Yes, too much love will kill you
And you won't understand why
You'd give your life,
you'd sell your soul
But here it comes again
Too much love will kill you
In the end...
In the end...

たくさんの愛が君を苦しませる
君の人生さえも嘘にしてしまう
そうたくさんすぎる愛は君が殺してしまう
どうしてなのか 君には分からない
人生を捧げ
自分の魂さえも売ってしまう
あぁ、それなのにまた始まっってしまった
愛しすぎると自分をだめにしてしまうのに
最後には
最後にはね・・・